- Wprowadzenie;
- Czynniki sprzyjające powstawaniu lodowców;
- Śnieg i lód lodowcowy;
- Elementy morfologiczne lodowca: pole firnowe, jęzor, szczeliny, brama lodowcowa itp.;
- Charakterystyka ruchu lodowca;
- Lodowce zimne i ciepłe;
- Klasyfikacja lodowców i ich charakterystyka:
- Lodowce górskie (górsko-dolinne);
- Lodowce górskie (górsko-dolinne);
- Lodowce fieldowe;
- Lodowce piedmontowe (lodowce przedgórskie);
- Lodowce typu spitsbergeńskiego;
- Czasze i czapy lodowe;
- Lodowce szelfowe i lodowce pływające;
- Lądolody (lodowce kontynentalne);
- Działalność erozyjna lodowców:
- Rysy i lustra;
- Barańce;
- Doliny kształtne;
- Doliny wiszące;
- Cyrki lodowcowe;
- Fiordy drumliny;
- Działalność erozyjna wód lodowcowych;
- Działalność akumulacyjna lodowców:
- Moreny i ich rodzaje;
- Głazy narzutowe;
- Stożki napływowe;
- Ozy, kemy i oczka lodowcowe;
- Zlodowacenia i ich przyczyny:
- Zlodowacenie plejstoceńskie;
- Zlodowacenie karbońskie;
- Hipotezy astronomiczne;
- Hipotezy wulkaniczne;
- Zmiany klimatyczne;
- Ocieplenie klimatu i jego konsekwencje:
- Topnienie lodowców;
- Zagrożenia i prognozy;
Lekcja skierowana do uczniów klas 4-6 szkoły podstawowej i młodzieży ze szkół ponadpodstawowych. Grupa może liczyć maksymalnie 50 osób.