|
Punkt wycieczkowy 1.5 (SW 1.5) ELIZEUM – rotunda
Podstawa programowa - gimnazjum
posługiwanie się planem miasta, mapą topograficzną i geologiczną.
Podstawa programowa - liceum
omówienie przyczyn zanikania źródeł na skarpie warszawskiej.
|
Cele ogólne:
- Poznanie przyczyn zanikania źródeł na skarpie warszawskiej.
Cele szczegółowe:
- Uczeń wyjaśnia znaczenie wód podziemnych.
- Uczeń lokalizuje Elizeum na mapie topograficznej i geologicznej.
- 3. Uczeń tłumaczy, jak powstał staw koło Elizeum.
Cele wychowawcze:
- Wnioskowanie na podstawie obecnego nazewnictwa o niedawnej przeszłości geologicznej skarpy warszawskiej.
Zadania:
- Zlokalizowanie Elizeum na planie Warszawy, mapie topograficznej i geologicznej.
- Obejrzenie stawu koło Elizeum.
- Wypełnienie karty ćwiczeń.
Karty ćwiczeń: SW 1.5.1
Metody pracy:
- Podająca:nauczyciel informuje, w oparciu o przewodnik, gdzie na trasie wycieczki znajdowały się dawniej źródła.
- Obserwacji: uczniowie obserwują staw koło Elizeum.
- Poszukująca:na mapach topograficznej i geologicznej uczniowie lokalizują trasę wycieczki, Elizeum i źródła wymienione przez nauczyciela.
Formy pracy:
zespołowa
Środki dydaktyczne:
Plan Warszawy w skali 1:30 000; mapa topograficzna w skali 1:10 000 układ 92 arkusze: Łomianki-Dąbrowa Leśna, Warszawa-Tarchomin, Warszawa-Żoliborz, Warszawa-Praga, Warszawa-Śródmieście, Warszawa-Górny Mokotów; fragmenty map geologicznych w skali 1:50 000 włączone do opisu trasy wycieczki; aparat fotograficzny; Tabela stratygraficzna.
|
|
|