1.1 Informacje ogólne |
Top Previous Next |
Poniżej przedstawiono opis wspólnych cech elementów, znajdujących się na oknach wyszukiwania w całej aplikacji. Wyróżniono dwie sekcje, na które okna te są podzielone:
1. Parametry wyszukiwania
Sekcja umożliwia użytkownikowi wprowadzenie kryteriów, na podstawie których wyszukiwane dane będą filtrowane. Parametry wyszukiwanie można podzielić na kilka typów:
- pola tekstowe umożliwiające wprowadzenie przez użytkownika dowolnej wartości (w przypadku, gdy podane kryterium jest łańcuchem znaków, wyszukiwane są wszystkie wpisy, których początek jest identyczny w podaną wartością), - listy rozwijalne, z których użytkownik wybiera jedną z pre-definiowanych wartości, - umożliwiające wyszukanie wartości z wykorzystaniem nowych okienek - wyszukiwarek, - opcje pojedynczego lub wielokrotnego wyboru, - kalendarze (więcej szczegółów w pkt. 3).
W wyszukiwarkach pod parametrami wyszukiwania zawsze znajduje się przycisk Pokaż listę wyników - po naciśnięciu następuje wyświetlenie listy wyników dla wprowadzonych wcześniej parametrów. Jeśli nie wprowadzono żadnych kryteriów, system wyświetli wszystkie dostępne wpisy.
2. Wyniki wyszukiwania
Wyniki wyszukiwania przedstawione są w postaci tabelki. Znak podwójnych strzałek znajdujący się w nagłówku kolumny oznacza, że wyniki można sortować wg wpisów z tej kolumny. Pierwsze kliknięcie lewym przyciskiem myszy na nagłówek kolumny sortuje wpisy alfabetycznie rosnąco, drugie - malejąco.
Nad tabelką znajduje się status wyszukanych danych w postaci: "Wyświetlono wyniki numer_pierwszego_wyświetlanego_wpisu - numer_ostatniego_wyświetlanego_wpisu z całkowita liczba wpisów". Jeśli wyszukanych wyników jest więcej niż 10, zostają one podzielone na strony. Użytkownik może przechodzić pomiędzy stronami klikając poszczególne numery znajdujące się pod tabelą.
W większości przypadków ostatnia kolumna tabeli to Opcje - znajdują się w niej przyciski o różnych funkcjonalnościach (nazwa zostaje wyświetlona w dymku po najechaniu myszką na dany przycisk). |