2.1.3.3 Kreator decyzji |
Top Previous Next |
Kreator służy do tworzenia koncesji/decyzji. Poszczególne kroki opisane są poniżej:
Krok 1. Wybór wniosku (rysunek 36.)
W kroku pierwszym możliwe jest określenie wniosku na podstawie którego dana decyzja jest tworzona. Po wybraniu opcji Tak, odblokowany zostaje przycisk Wybierz wniosek - podstawę decyzji koncesyjnej (1), który powoduje przejście do okienka wyszukiwania wniosku. Działa ono analogiczne do okna wyszukiwania koncesji. Po dokonaniu wyboru wniosku wypełnione zostają pola informacyjne w okienku kroku pierwszego.
![]() Rysunek 36. Kreator decyzji - krok 1.
Krok 2. Wprowadzanie danych decyzji (rysunek 37.)
W drugim kroku użytkownik ma możliwość wprowadzenia informacji o aktualnie tworzonej decyzji.
![]() Rysunek 37. Kreator decyzji - krok 2.
Jeżeli Użytkownik wprowadza decyzję o parametrach istniejących już w ewidencji i dodatkowo jest to decyzja oparta na wniosku, system wykrywa tą sytuację i proponuje scalenie treści wniosku i decyzji. Zakłada się przy tym, że istniejąca decyzja została wprowadzona z ewidencji ROG.
![]() Rysunek 37a.
W następnej kolejności należy zaznaczyć opcję znajdującą się na formatce, jako potwierdzenie świadomie wykonywanej akcji i wybrać przycisk [Dalej].
System przeprowadza Użytkownika przez formatkę Dane wniosku (gdzie można dokonać zmiany danych, np. daty wpływu wniosku lub zmiany wnioskodawców) i przechodzi do formularza Dane podstawowe koncesji. Dalsza obsługa decyzji jest identyczna, jak w przypadku zwykłego wprowadzania decyzji. Można dokonać edycji danych, w szczególności wypełnić dane obowiązkowe.
Przyczyny ewentualnego niepowodzenia akcji scalenia treści wniosku i decyzji ROG: - niepoprawnie wprowadzone parametry decyzji przy wprowadzanie do ewidencji Wniosków/Koncesji – System w ogóle nie zaproponuje scalenia, gdyż nie wykryje powodu takiej akcji, - niezgodności w danych po stronie Wniosku i decyzji ROG w zakresie złóż i kopalin - System wyświetli komunikat: Występuje niezgodność pomiędzy wnioskiem a decyzją w obszarze złóż. Przed próbą połączenia danych należy uporządkować wpisy odnośnie złóż i kopalin na złożach - niezgodności z zakresie rodzaju działalności – również System poinformuje o tym stosownym komunikatem.
Po operacji scalenia treści wniosku i decyzji ROG, nie istnieje już w Systemie wniosek. Teraz będziemy mieli do czynienia już tylko z decyzją – wynikiem połączenia dokumentów.
Krok 3. Powiązanie decyzji z historią lub kolekcją (rysunek 38.)
Jeżeli w kroku pierwszym zdefiniowano wniosek - podstawę tworzenia decyzji, to pominięte zostaje pytanie o miejsce podłączenia decyzji (historia, kolekcja czy element luźny). W przeciwnym razie wyświetlany zostaje krok 3. umożliwiający dowiązanie aktualnie tworzonej decyzji do istniejącego wniosku/koncesji lub kolekcji. Przy wyborze dwóch pierwszych opcji odblokowany zostaje przycisk Wybierz powiązany wniosek/koncesję (2), który powoduje przejście do okienka wyszukiwania wniosków/koncesji.
![]() Rysunek 38. Kreator decyzji - krok 3.
Krok 4. Wprowadzanie danych wniosku (rysunek 39.)
Krok ten służy do zdefiniowania danych o tworzonym wniosku i określenia wnioskodawców. W przypadku dołączania wniosku/decyzji do historii, pola są wstępnie wypełnione danymi pochodzącymi z tejże historii. Niemożliwa jest zmiana rodzaju działalności (pole tylko do odczytu). Gdy brak danych historycznych, wszystkie pola są puste. Naciśnięcie przycisku Dodaj wnioskodawcę (3) powoduje przejście do okna wyszukiwania użytkownika.
![]() Rysunek 39. Kreator decyzji - krok 4.
Krok 5. Dane podstawowe W tym kroku użytkownik wprowadza dane podstawowe tworzonej decyzji. Widok okna różni się w zależności od wybranego rodzaju działalności. Opis poszczególnych elementów dostępny jest w rozdziale 2.1.3.4 Dane podstawowe wniosku/koncesji. Elementem charakterystycznym dla kreatora jest tabela znajdująca się na górze okna - wyświetla informacje o aktualnie tworzonej decyzji. Działanie przycisków: - Zapisz - zachowanie zmian i pozostanie w bieżącym oknie, - Zapisz i przejdź do danych rozszerzonych - przejście do kolejnego kroku kreatora, zmiany zostają zapisane, - Anuluj - porzucenie zmian, opuszczenie kreatora. Jeśli dane podstawowe chociaż raz zostały zapisane, to decyzja/wniosek pozostanie w ewidencji, w przeciwnym przypadku nie zostanie po niej śladu. Następuje przejście do okna wyszukiwania wniosków/koncesji.
Krok 6. Dane rozszerzone W ostatnim kroku użytkownik wprowadza dane rozszerzone decyzji. Widok różni się w zależności od wybranego rodzaju działalności. Opis elementów dla poszczególnych rodzajów wniosku/koncesji dostępny jest w rozdziale 2.1.3.5 Dane rozszerzone wniosku/koncesji. Ponad tymi danymi znajduje się się tabela wyświetlająca informację o aktualnie tworzonej decyzji. Dane mogą znajdować się w trybie edycji lub trybie odczytu. Żeby przejść do trybu edycji należy nacisnąć ikonę edycji znajdująca się przy obszarze górniczym/koncesji w kolumnie opcji. W trybie edycji, w prawym dolnym rogu okna, dostępne są przyciski: - Zapisz - zachowanie zmian i przejście do trybu odczytu, - Anuluj - odrzucenie zmian i przejście do trybu odczytu. Z kolei w trybie odczytu dostępne przyciski to: - Powrót do danych podstawowych - powrót do kroku trzeciego kreatora - Zakończ - zamknięcie kreatora |