2.1.3.3 Kreator decyzji

Top  Previous  Next

Kreator służy do tworzenia koncesji/decyzji. Poszczególne kroki opisane są poniżej:

 

Krok 1. Wybór wniosku (rysunek 36.)

 

       W kroku pierwszym możliwe jest określenie wniosku na podstawie którego dana decyzja jest tworzona. Po wybraniu opcji Tak, odblokowany zostaje przycisk Wybierz wniosek - podstawę decyzji koncesyjnej (1), który powoduje przejście do okienka wyszukiwania wniosku. Działa ono analogiczne do okna wyszukiwania koncesji. Po dokonaniu wyboru wniosku wypełnione zostają pola informacyjne w okienku kroku pierwszego.

 

Rysunek 36. Kreator decyzji - krok 1.

Rysunek 36. Kreator decyzji - krok 1.

 

Krok 2. Wprowadzanie danych decyzji (rysunek 37.)

 

       W drugim kroku użytkownik ma możliwość wprowadzenia informacji o aktualnie tworzonej decyzji.

 

Rysunek 37. Kreator decyzji - krok 2.

Rysunek 37. Kreator decyzji - krok 2.

 

 

Jeżeli Użytkownik wprowadza decyzję o parametrach istniejących już w ewidencji i dodatkowo jest to decyzja oparta na wniosku, system wykrywa tą sytuację i proponuje scalenie treści wniosku i decyzji. Zakłada się przy tym, że istniejąca decyzja została wprowadzona z ewidencji ROG.

 

Rysunek 37a.

Rysunek 37a.

 

W następnej kolejności należy zaznaczyć opcję znajdującą się na formatce, jako potwierdzenie świadomie wykonywanej akcji i wybrać przycisk [Dalej].

 

System przeprowadza Użytkownika przez formatkę Dane wniosku (gdzie można dokonać zmiany danych, np. daty wpływu wniosku lub zmiany wnioskodawców) i przechodzi do formularza Dane podstawowe koncesji. Dalsza obsługa decyzji jest identyczna, jak w przypadku zwykłego wprowadzania decyzji. Można dokonać edycji danych, w szczególności wypełnić dane obowiązkowe.

 

Przyczyny ewentualnego niepowodzenia akcji scalenia treści wniosku i decyzji ROG:

- niepoprawnie wprowadzone parametry decyzji przy wprowadzanie do ewidencji Wniosków/Koncesji – System w ogóle nie zaproponuje scalenia, gdyż nie wykryje powodu takiej akcji,

- niezgodności w danych po stronie Wniosku i decyzji ROG w zakresie złóż i kopalin - System wyświetli komunikat: Występuje niezgodność pomiędzy wnioskiem a decyzją w obszarze złóż. Przed próbą połączenia danych należy uporządkować wpisy odnośnie złóż i kopalin na złożach

- niezgodności z zakresie rodzaju działalności – również System poinformuje o tym stosownym komunikatem.

 

Po operacji scalenia treści wniosku i decyzji ROG, nie istnieje już w Systemie wniosek.

Teraz będziemy mieli do czynienia już tylko z decyzją – wynikiem połączenia dokumentów.

 

Krok 3. Powiązanie decyzji z historią lub kolekcją (rysunek 38.)

 

       Jeżeli w kroku pierwszym zdefiniowano wniosek - podstawę tworzenia decyzji, to pominięte zostaje pytanie o miejsce podłączenia decyzji (historia, kolekcja czy element luźny). W przeciwnym razie wyświetlany zostaje krok 3. umożliwiający dowiązanie aktualnie tworzonej decyzji do istniejącego wniosku/koncesji lub kolekcji. Przy wyborze dwóch pierwszych opcji odblokowany zostaje przycisk Wybierz powiązany wniosek/koncesję (2), który powoduje przejście do okienka wyszukiwania wniosków/koncesji.

 

Rysunek 38. Kreator decyzji - krok 3.

Rysunek 38. Kreator decyzji - krok 3.

 

Krok 4. Wprowadzanie danych wniosku (rysunek 39.)

 

       Krok ten służy do zdefiniowania danych o tworzonym wniosku i określenia wnioskodawców. W przypadku dołączania wniosku/decyzji do historii, pola są wstępnie wypełnione danymi pochodzącymi z tejże historii. Niemożliwa jest zmiana rodzaju działalności (pole tylko do odczytu). Gdy brak danych historycznych, wszystkie pola są puste. Naciśnięcie przycisku Dodaj wnioskodawcę (3) powoduje przejście do okna wyszukiwania użytkownika.

 

Rysunek 39. Kreator decyzji - krok 4.

Rysunek 39. Kreator decyzji - krok 4.

       

 

Krok 5. Dane podstawowe

       W tym kroku użytkownik wprowadza dane podstawowe tworzonej decyzji. Widok okna różni się w zależności od wybranego rodzaju działalności. Opis poszczególnych elementów dostępny jest w rozdziale 2.1.3.4 Dane podstawowe wniosku/koncesji. Elementem charakterystycznym dla kreatora jest tabela znajdująca się na górze okna - wyświetla informacje o aktualnie tworzonej decyzji.

Działanie przycisków:

- Zapisz - zachowanie zmian i pozostanie w bieżącym oknie,

- Zapisz i przejdź do danych rozszerzonych - przejście do kolejnego kroku kreatora, zmiany zostają zapisane,

- Anuluj - porzucenie zmian, opuszczenie kreatora. Jeśli dane podstawowe chociaż raz zostały zapisane, to decyzja/wniosek pozostanie w ewidencji, w przeciwnym przypadku nie zostanie po niej śladu. Następuje przejście do okna wyszukiwania wniosków/koncesji.

 

 

Krok 6. Dane rozszerzone

       W ostatnim kroku użytkownik wprowadza dane rozszerzone decyzji. Widok różni się w zależności od wybranego rodzaju działalności. Opis elementów dla poszczególnych rodzajów wniosku/koncesji dostępny jest w rozdziale 2.1.3.5 Dane rozszerzone wniosku/koncesji. Ponad tymi danymi znajduje się się tabela wyświetlająca informację o aktualnie tworzonej decyzji.

       Dane mogą znajdować się w trybie edycji lub trybie odczytu. Żeby przejść do trybu edycji należy nacisnąć ikonę edycji znajdująca się przy obszarze górniczym/koncesji w kolumnie opcji. W trybie edycji, w prawym dolnym rogu okna, dostępne są przyciski:

- Zapisz - zachowanie zmian i przejście do trybu odczytu,

- Anuluj - odrzucenie zmian i przejście do trybu odczytu.

Z kolei w trybie odczytu dostępne przyciski to:

- Powrót do danych podstawowych - powrót do kroku trzeciego kreatora

- Zakończ - zamknięcie kreatora