2.1.3.6 Okno przeglądania - zakładki

Top  Previous  Next

       Okno z zakładkami umożliwia przegląd i modyfikacje danych wybranego wniosku/koncesji. W zależności od typu wniosku i rodzaju działalności wyświetlane są różne zakładki.

       

       Nad zakładkami znajduje się tabela wyświetlające wszystkie wnioski/koncesje powiązane z wpisem wybranym w oknie wyszukiwania. Użytkownik może zaznaczyć dowolny wpis z listy - dane na zakładkach zostaną automatycznie odświeżone. Ponadto, dla każdego rekordu w tabeli istnieją następujące opcje:

- Edytuj - ustawia aktualnie wyświetlaną zakładkę w tryb edycji,

- Opłaty eksploatacyjne - (opcja dostępna tylko dla wpisów będących koncesjami (decyzjami)) przejście do okna listy zbiorczej opłat eksploatacyjnych,

- Opłaty koncesyjne - (opcja dostępna tylko dla wpisów będących koncesjami o rodzaju: poszukiwanie, poszukiwanie z rozpoznawaniem, rozpoznawanie) przejście do okna opłat koncesyjnych

- Powiąż - opis poniżej

       Zakładki mogą znajdować się w trybie edycji lub w trybie przeglądu. Przejście w tryb edycji następuje po naciśnięciu ikonki edycji, znajdującej się w kolumnie opcji tabeli koncesji. W tym momencie nie można przejść do innych zakładek - należy najpierw zapisać lub odrzucić zmiany, nastąpi wtedy przejście do trybu przeglądania. Wyjątkiem jest tutaj zakładka Podsumowanie, która działa tylko w trybie przeglądania.

 

W trybie edycji, użytkownik ma do dyspozycji następujące przyciski (prawy, dolny róg zakładki):

- Zapisz - zachowanie zmian i przejście w tryb przeglądania,

- Anuluj - odrzucenie zmian i przejście w tryb przeglądania.

 

Natomiast w trybie przeglądania dostępny jest tylko jeden przycisk:

- Zamknij kolekcję - powoduje zamknięcie okna z zakładkami i powrót do okna wyszukiwania wniosków/koncesji.

 

Dla wpisów będących wnioskami wyświetlane są następujące zakładki:

- Dane wniosku,

- Dane podstawowe koncesji,

- Dane rozszerzone koncesji,

- Załączniki,

- Podsumowanie.

 

Dla wpisów będących koncesjami wyświetlane są zakładki:

- Dane wniosku,

- Dane decyzji,

- Koncesja,

- Dane podstawowe koncesji,

- Rozszerzone dane koncesji,

- UUG,

- Opłaty koncesyjne (dostępna tylko dla koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i poszukiwanie z rozpoznawaniem),

- Załączniki,

- Podsumowanie.

 

Na każdej zakładce (u góry) wyświetlana jest sekcja Koncesja lub Wniosek - sekcje te są nieedytowalne.

 

 

Opcja Powiąż w edycji decyzji

 

       Dla decyzji nie powiązanych (domyślnie: decyzji wprowadzonych w ewidencji ROG) istnieje możliwość powiązania decyzji w kolekcję lub historię bezpośrednio po wyszukaniu i przejściu do edycji. Służy do tego ikona Powiąż znajdująca się w wierszu decyzji (30)

 

Rysunek 55a.

Rysunek 55a.

 

Użytkownik wybiera opcję Powiąż.

System wyświetla formatkę z pytaniem o sposób powiązania (historia / kolekcja).

W dalszej kolejności Użytkownik wybiera element identyfikujący historię / kolekcję za pomocą przycisku Wybierz powiązany wniosek / koncesję.

Elementy do powiązania w ramach tej opcji muszą mieć w przypadku wiązania w historię:

•        takie same: numery identyfikacyjne koncesji, daty nadania koncesji, rodzaje działalności.

•        Użytkownik musi mieć uprawnienia do edycji wiązanych elementów.

Nie ma tu możliwości zmiany numeru identyfikacyjnego i daty nadania koncesji. Taka opcja istnieje w innym miejscu Systemu.

W przypadku wiązania w kolekcję nie ma takich wymagań.

Każde dwa znalezione elementy mogą być powiązane w kolekcję.

 

 

Powiązanie w kolekcję – wybrane: rodzaj powiązania i element:

 

Rysunek 55b.

Rysunek 55b.

 

Efekt powiązania w kolekcję widać na rysunku poniżej – widać dodatkowe dwie decyzje:

 

Rysunek 55c.

Rysunek 55c.