2.1.3.6 Okno przeglądania - zakładki |
Top Previous Next |
Okno z zakładkami umożliwia przegląd i modyfikacje danych wybranego wniosku/koncesji. W zależności od typu wniosku i rodzaju działalności wyświetlane są różne zakładki.
Nad zakładkami znajduje się tabela wyświetlające wszystkie wnioski/koncesje powiązane z wpisem wybranym w oknie wyszukiwania. Użytkownik może zaznaczyć dowolny wpis z listy - dane na zakładkach zostaną automatycznie odświeżone. Ponadto, dla każdego rekordu w tabeli istnieją następujące opcje: - Edytuj - ustawia aktualnie wyświetlaną zakładkę w tryb edycji, - Opłaty eksploatacyjne - (opcja dostępna tylko dla wpisów będących koncesjami (decyzjami)) przejście do okna listy zbiorczej opłat eksploatacyjnych, - Opłaty koncesyjne - (opcja dostępna tylko dla wpisów będących koncesjami o rodzaju: poszukiwanie, poszukiwanie z rozpoznawaniem, rozpoznawanie) przejście do okna opłat koncesyjnych - Powiąż - opis poniżej Zakładki mogą znajdować się w trybie edycji lub w trybie przeglądu. Przejście w tryb edycji następuje po naciśnięciu ikonki edycji, znajdującej się w kolumnie opcji tabeli koncesji. W tym momencie nie można przejść do innych zakładek - należy najpierw zapisać lub odrzucić zmiany, nastąpi wtedy przejście do trybu przeglądania. Wyjątkiem jest tutaj zakładka Podsumowanie, która działa tylko w trybie przeglądania.
W trybie edycji, użytkownik ma do dyspozycji następujące przyciski (prawy, dolny róg zakładki): - Zapisz - zachowanie zmian i przejście w tryb przeglądania, - Anuluj - odrzucenie zmian i przejście w tryb przeglądania.
Natomiast w trybie przeglądania dostępny jest tylko jeden przycisk: - Zamknij kolekcję - powoduje zamknięcie okna z zakładkami i powrót do okna wyszukiwania wniosków/koncesji.
Dla wpisów będących wnioskami wyświetlane są następujące zakładki: - Dane wniosku, - Załączniki, - Podsumowanie.
Dla wpisów będących koncesjami wyświetlane są zakładki: - Dane wniosku, - Dane decyzji, - Koncesja, - UUG, - Opłaty koncesyjne (dostępna tylko dla koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i poszukiwanie z rozpoznawaniem), - Załączniki, - Podsumowanie.
Na każdej zakładce (u góry) wyświetlana jest sekcja Koncesja lub Wniosek - sekcje te są nieedytowalne.
Opcja Powiąż w edycji decyzji
Dla decyzji nie powiązanych (domyślnie: decyzji wprowadzonych w ewidencji ROG) istnieje możliwość powiązania decyzji w kolekcję lub historię bezpośrednio po wyszukaniu i przejściu do edycji. Służy do tego ikona Powiąż znajdująca się w wierszu decyzji (30)
![]() Rysunek 55a.
Użytkownik wybiera opcję Powiąż. System wyświetla formatkę z pytaniem o sposób powiązania (historia / kolekcja). W dalszej kolejności Użytkownik wybiera element identyfikujący historię / kolekcję za pomocą przycisku Wybierz powiązany wniosek / koncesję. Elementy do powiązania w ramach tej opcji muszą mieć w przypadku wiązania w historię: • takie same: numery identyfikacyjne koncesji, daty nadania koncesji, rodzaje działalności. • Użytkownik musi mieć uprawnienia do edycji wiązanych elementów. Nie ma tu możliwości zmiany numeru identyfikacyjnego i daty nadania koncesji. Taka opcja istnieje w innym miejscu Systemu. W przypadku wiązania w kolekcję nie ma takich wymagań. Każde dwa znalezione elementy mogą być powiązane w kolekcję.
Powiązanie w kolekcję – wybrane: rodzaj powiązania i element:
![]() Rysunek 55b.
Efekt powiązania w kolekcję widać na rysunku poniżej – widać dodatkowe dwie decyzje:
![]() Rysunek 55c. |