Zaloguj
Zrozumieć Ziemię> Wycieczki> Sudety - Ziemia Kłodzka> 2.3 Kudowa

Punkt wycieczkowy 2.3 (S2.3) KUDOWA

Uczniowie zwiedzą pijalnię wód mineralnych w jednym z najbardziej znanych sudeckich uzdrowisk. Zapoznają się z pochodzeniem tutejszej wody mineralnej.

Podstawa programowa - gimnazjum

poznanie wody mineralnej typu wodorowęglanowego (szczawy).

Podstawa programowa - liceum

poznanie genezy szczaw z rejonu Kudowy i ich właściwości leczniczych.

Cele ogólne:

  1. Poznanie wody mineralnej typu wodorowęglanowego.
  2. Poznanie genezy wód mineralnych rejonu Kudowy.
  3. Poznanie historii wykorzystywania wód mineralnych w uzdrowiskach kłodzkich na przykładzie Kudowy.

Cele szczegółowe:

  1. Uczeń wyjaśnia, co to są wody mineralne.
  2. Uczeń opisuje, jakie znaczenie mają dla człowieka wody mineralne.
  3. Uczeń definiuje znaczenie pojęć: źródło, woda mineralna, woda lecznicza, uzdrowisko.
  4. Cele wychowawcze:

    1. 1. Pokazanie, jak należy zachowywać się w miejscowościach uzdrowiskowych.

    Metody pracy:

    • Podająca:nauczyciel informuje, jak powstały źródła wód mineralnych w rejonie Kudowy i jaki jest ich skład chemiczny.
    • Obserwacji:uczniowie oglądają pijalnię wód.
    • Poszukująca:uczniowie na mapie Polski szukają innych obszarów, gdzie występują wody mineralne o charakterze szczaw.

    Formy pracy:
    zespołowa

    Środki dydaktyczne:
    fizyczna mapa Polski; aparat fotograficzny.

    Zadania:

    1. Zwiedzenie pijalni wód mineralnych w Kudowie Zdroju
    2. Spróbowanie wody mineralnej i opisanie jej smaku.
    3. Wykonanie fotografii zabytkowej pijalni wód.
    4. Wypełnienie karty ćwiczeń.

    Karty ćwiczeń:
    S 2.3.1.

    Dyskusja:

    • Znaczenie wód mineralnych na Ziemi Kłodzkiej kiedyś i współcześnie.
    • Znaczenie ochrony źródeł wód mineralnych.
    • Co to są wody termalne i jaką mają przyszłość.