- Uczeń wyjaśnia, co to są wody mineralne.
- Uczeń opisuje, jakie znaczenie mają dla człowieka wody mineralne.
- Uczeń definiuje znaczenie pojęć: źródło, woda mineralna, woda lecznicza, uzdrowisko.
Cele wychowawcze:
- 1. Pokazanie, jak należy zachowywać się w miejscowościach uzdrowiskowych.
Metody pracy:
- Podająca:nauczyciel informuje, jak powstały źródła wód mineralnych w rejonie Kudowy i jaki jest ich skład chemiczny.
- Obserwacji:uczniowie oglądają pijalnię wód.
- Poszukująca:uczniowie na mapie Polski szukają innych obszarów, gdzie występują wody mineralne o charakterze szczaw.
Formy pracy:
zespołowa
Środki dydaktyczne:
fizyczna mapa Polski; aparat fotograficzny.
Zadania:
- Zwiedzenie pijalni wód mineralnych w Kudowie Zdroju
- Spróbowanie wody mineralnej i opisanie jej smaku.
- Wykonanie fotografii zabytkowej pijalni wód.
- Wypełnienie karty ćwiczeń.
Karty ćwiczeń:
S 2.3.1.
Dyskusja:
- Znaczenie wód mineralnych na Ziemi Kłodzkiej kiedyś i współcześnie.
- Znaczenie ochrony źródeł wód mineralnych.
- Co to są wody termalne i jaką mają przyszłość.