- Uczeń wyjaśnia, co znaczą terminy morena martwego lodu i wytopisko.
- Uczeń rozumie znaczenie terminów: lądolód, deglacjacja, żywy lód, martwy lód.
- Uczeń wyjaśnia związek budowy geologicznej z rzeźbą terenu.
- Uczeń potrafi zlokalizować punkt wycieczkowy na mapie turystycznej i geologicznej.
Metody pracy:
- Podająca: nauczyciel informuje, gdzie leży punkt wycieczkowy i co można w nim zobaczyć.
- Obserwacji: uczniowie obserwują formy rzeźby polodowcowej.
- Poszukująca: na mapie topograficznej uczniowie znajdują pozytywne i negatywne formy terenu.
Formy pracy:
zespołowa
Środki dydaktyczne:
Mapa turystyczna Wigierskiego Parku Narodowego (WPN) w skali 1:50 000 lub 1:75 000; mapa topograficzna 1:25 000 arkusz Bryzgiel 225.21, arkusz Pogorzelec 215.43, arkusz Suwałki S 215.34; Mapa Geologiczno – Turystyczna WPN w skali 1: 30 000, wydawca: Państwowy Instytut Geologiczny-Państwowy Instytut Badawczy, 2010; urządzenie GPS.
Zadania:
- Zlokalizowanie na mapie turystycznej i geologicznej punktu wycieczkowego WPN 1.2.
- Rozpoznawanie w terenie form rzeźby młodoglacjalnej – moreny martwego lodu i wytopiska.
- Wypełnienie kart ćwiczeń:
Karty ćwiczeń:
WPN 1.2.1 WPN 1.2.2